Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Carola - 14 oktober 2011 23:36

Men fya vilken vecka det här har varit. 


Åker ju bil varje morgon med mina kära arbetskamrater, i onsdags var jag som vanligt på väg till rondellen där de plockar upp mig..klev ut på farstubron och swooooosch...så halkade jag till på trappan!....Det var ju glans-is! Men jag for inte på rövva som tur var. Traskade iväg, något försiktigt eftersom gatorna blänkte av is.


Kom in till stan och ner på Magasin där vi har vårat kontor, började packa in material i bilen som skulle med och vi for alla till Marma militärförläggning för att fortsätta uppstädningen.


Tre gigantiska hus som skulle städas ur efter hundövningarna som varit under sommaren..(o det har nog inte varit städat i de husen på evigheter). Började känna en djävulsk värk i ryggen, böjde mig ner för att plocka upp en duk (i vårat jobb heter det inte TRASA..det benämns duk,microduk...extremt viktigt att man säger rätt där..*L*)


Smärtan som skar genom ryggen var obeskrivlig!!! Kändes som ett skarpt knivhugg rätt in i ryggen!..Sen var det stört omöjligt att fortsätta gå neråtböjd eller ens sätta mig på huk. 


Det gick väldigt sakta att städa den dagen. 

Igår Torsdag blev jag hemma från jobbet, tog mig knappt ner från sovrummet ner till köket för att ringa o sjukskriva mig.(hade ju självklart ALLA TRE trådlösa telefonerna på nedervåningen)..


Efter det var det kört att ta sig upp för trappan igen. Jag satt där jag satt..fullständig låsning i ryggen. La mig på soffan och slumrade om, trots smärtan. Det blev med andra ord inte många knop gjorda igår. 


Ringde ner till HC idag o de sa vad jag redan misstänkte , att jag åkt på en rejäl muskelsträckning. Fick tid till sjukgymnasten nästa vecka, men jag ringde till min underbara massör så i morgon ska Agneta få knåda ordentligt på mina ömma o stela muskler, förhoppningsvis kan jag jobba på måndag. 


Just nu känns det bara förjävligt på ren svenska. Känns som om någon håller ett fast grepp på min nacke samtidigt som en kniv körs in i ryggen.....inte att rekommendera kan jag säga..


Gubben har lagt sig..de små är hos sin mamma..min dotter sitter inne på sitt rum och "fäjsbookar"...själv har jag lagt omkull mig på soffan o myser med mina fina flickor...de där håriga fyrbenta tjejerna..:D...och här stannar jag inatt...


GODNATT.....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards