Alla inlägg under januari 2011

Av Carola - 9 januari 2011 11:27

Nä jag suckar tungt....har suttit på nätet o letat resor till Turkiet. Har hittat massor med fina hotell där All-inclusive ingår och en del lägenhetshotell med all-inclusive. Pierre (gubben) vill ju helst av allt ha lgh...och vi behöver all-inclusive eftersom mina tonåringar också ska åka med. Det blir för dyrt om vi ska ha enbart hotell med frukost.

Det största problemet är inte resan...den tror jag löser sig ändå. Det är hundvakt som är problemet. Har varit i kontakt med hundpensionatet här hemma, men hon hade inga lediga platser i september när vi tänkt åka. Det finns ett till pensionat ute i Marma, ska försöka höra mig för där. Annars vete 17. Visst, vi kan ta resan en annan månad, men slutet av augusti lr i början av september känns bäst. Värmen är inte lika påtaglig då (inbillar jag mig iaf)...

Och åka så tidigt som Majmånad....nä....vi måste spara ihop lite mer pengar först. Själva resan är ju redan betald i och med presenten jag fick av min käre far. Men vi ska ju ha en hel del respengar med också. Och med 2 (eller egentligen 3) vuxna (Tobias fyller ju 20 i sommar) och en 15-åring tenderar det att bli aningen dyrt......

 

(jag känner min shoppingbenägna dotter...*L*)

 

  

 

Junior är inte lika benägen att shoppa...får han en iskall öl så är han mer än nöjd..;)

 

   raggare som han är...;)

 

 

Ja fy nu är jag less på det här:    (bild från GD:s arkiv)

 

Vill ju HIT:   

 

Suckar tungt.....

Av Carola - 7 januari 2011 15:12

Usch, idag är jag trött...riktigt ordentligt jättetrött. Det tar på krafterna att börja jobba 6 på morgon, iaf när man som i mitt fall bara fick 3 timmars sömn.

 

Men väldans glad blev jag när min "Baloo" hämtat mig på jobbet o jag kliver in i huset till dofterna av en urgod thaigryta...säger som Maria Montazami....MUMS.

 

Ikväll blir det nog inte mer än soffläge o kika på "Let´s Dance". I morgon jobbar gubben (hela helgen dessutom,,trist) men jag och goa fdgrannen ska på bio. Är riktigt sugen att se på "Svinalängorna". Det var mening att jag o dotra skulle se den tillsammans men hon "svek" mig o gick på premiären med pojkvännen istället...  

 

Så jag o min goa fd granne beslutade att gå tillsammans istället. Nu har iaf Zanna LOVAT att vi ska gå o se på "Änglagård 3" tillsammans......tha´t will be the day..

 

Nu ser jag iaf fram emot en lugn o avkopplande helg. Även om det är urtrist att gubben jobbar IGEN....saknar honom fastän vi delar tak.. nu har han jobbat natt i över en vecka...det blir lite trist att sova ensam...

Av Carola - 2 januari 2011 23:12

Jag vill börja med att tala om att Hebbe har en ny tävling...en skiva med Refreshments står på spel. Tävla du med..

 

Sen vill jag ju så klart be om ursäkt för att jag lyst med min frånvaro. Men det har varit så hiskeligt mycket på sista tiden... dels har jag fyllt år (tant enl vissa)..sen har vi ju haft flytten att tampats med. Men nu är vi på plats.. nu bor äntligen jag och kärleken under samma tak. Känns underbart, även om det vissa dagar är slitsamt o vi knappt hinner ses. Men å andra sidan hinner vi inte nöta på varann heller...man får ta det onda med det goda.

 

Ska försöka vara lite mer uppdaterande för tiden borde jag få ihop...det är snarare orken som tryter..

 

Take Care//Carola

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards